Orka..

♥ Jenny

Har du skrivit de själv?
hahaha, tror inte den där "barnläkaren/Mats" finns.. Hahaha

Men ofta att jag sitter och skriver såna saker själv, jag har lite bättre saker för mig. Jag ringde till barn och ungdoms vårdsupplysningen igår, och pratade med dom. Vill du veta vad dom sa?
"Klart att ditt barn måste få i sig vätska, annars kan han bli uttorkad. Även om han inte vill, så får du försöka. Ge honom teskedar med vätska varannan minut"
Precis som dom sa till mig förra gången jag ringde.

Jag hade aldrig vart med om att Philip hade haft magsjuka innan, så först ringde jag till min mamma och frågade hur jag skulle göra, och då sa hon att hon ville att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen, och dom skickade vidare mig till barn och ungdoms vårdsupplysningen. När jag pratade med henne Berit, så sa hon precis samma sak som jag skrev där uppe. Och när jag ringde igår pratade jag med någon Maria, och hon sa också samma sak.
Självklart lyssnar jag på dom, och absolut ingen annan, för så länge det handlar om mitt barn så vet dom och jag bäst.

Men vill du veta en sak? Jag behövde aldrig tvinga i Philip den där vätskan, utan han fick vatten och det tog han med en gång, och sen åt han sin vanliga gröt på kvällen. Så, nu kan du lägga av. För det är MITT barn det handlar om, du har inget med han och göra, det är jag och Christopher. Vi vet vad som är bäst för vårt barn och inte du.

Punkt slut.


Kommentarer
Postat av: Helen

Bra Frida stå på dig för att de e ju din son de handlar om & hon har ju inte ens ngt barn så hon ska inte yttra sig överhuvudtaget... Kram

2008-04-04 @ 10:19:08
Postat av: Sarah

Jenny hur gammal är du? de är klart du måste tvinga ditt barn och dricka vätska om han är sjuk.
De är sant att ett barn kan få vätskebrist jättefort, under dom åren då mina barn var små och magsjuka så fick jag ibland tvinga i dom vätska för annars kan de juh gå riktigt illa.
De borde du väl också förstå fast du inte har barn.
Frida jag känner dej inte men tycker du verkar vara en duktig mamma.
Sluta lyssna på andra och gå din egen väg, de gjorde jag och idag är mina barn stora och friska. :)
LYCKA TILL!

2008-04-04 @ 15:48:05
Postat av: Nathalie

Tycker den dära jenny är jävligt patetisk å en aning irriterande

2008-04-05 @ 22:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0