Torsdag 10/4

Nu, äntligen har jag fått mig ork till att skriva lite. Vi gick upp vid 20 över 7 imorse, så vi höll pappa Christopher sällskap vid frukost, var trevligt att träffa honom innan han skulle till Norge.

Vi har iallafall vart i Skene på Visko och även i stan och shoppat! Det va väldigt kul att hitta på något med Jenny, för det va himla längesen nu! :( Förutom den gången hon var här när Philip hade magsjuka då, men den kvällen var knappast rolig.. Tack för en trevlig dag, Jenny!

Just nu så sitter jag och tittar på Lyxfällan - det programmet ger en verkligen en riktigt tankeställare innan man slösar MASSA pengar. Lite smartare har jag allt blivit! Kan ju låtsas iallafall..
Philip ska egentligen sova, men han vill inte. Det förstår jag visserligen då han sov hela vägen till Skene, under tiden vi va inne på Visko, 1 timma? om inte mer.. Och på vägen till Borås, så ja. Jag förstår varför han inte är trött. Men det kan man ju knappast säga om mig, jag är super trött och har världens huvudvärk! Men vad göra?

Köpte iallafall lite saker idag.
Frida
- 2 par skor
- Vit vår/sommar jacka
Philip
- 3 bodys
- 3 pyjamaser
- 1 sött set med Tiger.

Köpte tyvärr inget till my big love, för jag är dum.. :( Tänkte köpa rosor åt honom, men kom på att jag glömt det när vi precis passerat Sandhults skylten. Smaaaart Frida..

C är på väg hem, men kommer tyvärr inte hem förrens vid 22 tiden ikväll och då ska jag sova. Orkar knappt hålla ögonen öppna nu, och då skulle jag aldrig klara det vid 22!

Ge mig gärna mer tips på pasta/kycklingsallad, tack på förhand!
Om ni har några andra goda recept på mat, let me know! Har dålig fantasi på vad man ska laga för mat nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Sandra Norén

Pastagratäng!
ca. 500g kassler
350g bandpasta
1 röd paprika
2 dl ärtor
1 purjolök
3 dl grädde
2 dl mjölk (jag brukar bara använda grädde, alltså 5 dl grädde)
1-2 msk tomatpuré
2 dl riven ost.

Sätt på ugnen, ca. 200 grader.
koka pastan och lägg i en form.
under tiden pastan kokar hackar du purjolöken och paprikan. du skär även kassler i lagom bitar så som du tycker. börja att steka kasslern, en gryta är lättare än en stekpanna. häll sedan i paprika och purjolöken där i, och låt det småstekas lite. häll i grädden/mjölken. tillsätt salt och dragon, om du har. tillsätt tomatpurén och ärtorna, låt det puttra lite. Häll sedan på allt detta på pastan, strö på osten och in i ugnen tills osten blivit lite brun.

2008-04-10 @ 21:56:59
URL: http://ordavsandra.blogg.se
Postat av: Sandra Norén

receptet räcker till 5 personen ungefär. :)

2008-04-10 @ 21:57:48
URL: http://ordavsandra.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag gillar din blogg och efter idogt letande har jag hittat dig igen sen namnbytet! Riktigt underhållande med bråket med Jenny!

Grattis till nya graviditeten! I vilken vecka är du?

2008-04-10 @ 22:04:15
Postat av: Jenny

Du glömde faktiskt att skriva hänglsebyxorna =)

2008-04-10 @ 23:31:39
URL: http://jennythoren.blogg.se
Postat av: Frida - Philips mamma

Johanna -
Tack för att du gillar min blogg! Hah, ja visst var det :)

Hehe, jag är inte gravid. Jag bara la upp ett gammalt inlägg som jag skrev när jag var gravid med Philip. :)

2008-04-11 @ 07:26:53
URL: http://www.friidalicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0